Assalamualaikum...
Ada sesuatu yang ingin aku kongsikan di sini..
Ayat-ayat ini memang menyentuh hatiku saat membacanya..
Dan aku juga harap sebegitu..
Nak tahu? Jom baca..
Dear My Future Imam
O my future Imam...
I may not know who are you
I may not know where you are from
But I do not care
I 'm sure someday Allah will let me know about you
I 'm sure you are the best that Allah has chosen for me
I'm sure Allah will allow me to meet you on the right time
Oh the owner of my rib ....
Whoever you are
I promise
If I found you ,I would love you eternally because Allah
I would always obey your commands
I would stay by your side ,no matter what
And keep this love till the end of time
If you only knew
Deep inside ..
I ALWAYS SAY A LITTLE PRAY
YA RAHMAN..
I pray for the one who will be a part of my life
A man who loves you more than anything
A man who loves me because of you
A man who understands me completely
A man who needs my smile to make him happy
A man who has gentle heart and nice behavior
Ya Wadud...
Please guide my heart
Do not let me fall in love with the wrong one
till the day that You specify
I'll keep my love for the chose one .. insyaALLAH
Pembuka Bicara
"Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah dan Tuhanmu itu Maha Pemurah.Yang mengajar dengan pena (tulis baca). Mengajarkan kepada manusia,apa yang belum diketahuinya." (Surah Al-Alaq 1-5)
Friends
Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita-cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita maka dengan sendirinya nanti kamu akan tahu erti dan nilai cinta yang sebenar.
Tuesday, 28 January 2014
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
Popular Posts
-
Assalamualaikum semua. Wah. Dah masuk 2020 baru sis buka balik blog sis ni erk. Rasanya dah dekat 2 tahun sis tak masuk sini. Haha. Maaf gu...
-
Assalamualaikum semua. Bertemu lagi kita. :) Yeay! Ada cerpen baru. Seronok la tu! Atas ihsan tiga orang yg sudi komen dan inginkan cerpe...
-
Assalamualaikum.. Syuhhh! Korang boleh simpan rahsia tak? ehehe.. SPM tak hbs lagi kot tapi sempat lagi jenguk dekat sini. Siap u...
-
Assalamualaikum semua. Wah. Dah lama tak jenguk ke sini. Yeay.. Ada cerpen baru. Okay. Terlebih teruja. Haha. Tapi.. Ermm..sebenarnyaka...
-
Wah!! Finally! Ada juga cerpen baru. Kihkihkih... Okey! Before you guys read. Cerita ni hanyalah rekaan semata-mata kayh. Tak ada kaitan yan...
-
“ Tahniah!” Aku tersenyum. Iffah datang mengejut dan mengucapkan tahniah kepadaku. Sungguh terkejut. “ terima kasih. Kau datang d...
-
“ Awak… kenapa awak pergi terlalu awal? Saya masih perlukan awak di sisi. Baliklah…” pohonku kepadanya. Dia tersenyum lalu menggelen...
-
Assalamualaikum. Helo guys. Ya Allah. Lama gila aku menghilang. Sorry guys. Okay. Kali ni aku hadiahkan satu cerpen. Tapi sorry. Maybe aga...
-
Sudah 2 hari berlalu. Ini juga bermakna sudah 2 hari juga Aimi berkampung dekat hospital. Keadaannya yang lemah itu tidak menginzinka...
-
Aku tak tahu apa perasaan aku ketika ini. Yang pasti aku sangat takut jika aku akan kehilangan dia. Kenapa ini harus terjadi pada hari ...

No comments :
Post a Comment