Pembuka Bicara

"Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah dan Tuhanmu itu Maha Pemurah.Yang mengajar dengan pena (tulis baca). Mengajarkan kepada manusia,apa yang belum diketahuinya." (Surah Al-Alaq 1-5)

Google+ Followers

Friends

Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita-cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita maka dengan sendirinya nanti kamu akan tahu erti dan nilai cinta yang sebenar.

Thursday, 18 September 2014

Luahan Hati

 Assalamualaikum.. :)





Hati. 
Tak siapa dapat baca. 
Tak siapa dapat selami dan memahami. 
Melainkan diri dan Allah. 
Tapi kadang-kadang aku juga akui yg diri sendiri pun tak faham akan perasaan yg dialami. 

Kadang-kadang rasa sedih. 
Kadang-kadang rasa terpinggir. 
Kadang-kadang rasa kosong. 
Kadang-kadang rasa teruk. 
Kadang-kadang rasa hina. 

Semua tu aku pernah rasa. 
Terutama bila aku di abaikan oleh org yg tersayang. 

Kadang-kadang aku rasa mcm nak lari je jauh. 
Sangat jauh. 
Kadang-kadang hati ni juga rasa sakit dan benci. 

Tapi patutkah aku terus rasa semua tu?
Perlu ke aku tangis akan perkara sesiapa pun takkan pernah faham. 
Hanya Allah tahu apa perasaan aku disaat aku alami semua tu. 
Tiada sesiapa pun yang dapat membantu melainkan DIA. 

Doa. 
Ya. 

Aku juga terus berdoa agar kuatkan hati untuk hadapi hari yang mendatang.

Harapan. 

Aku juga tidak berhenti berharap pada Allah. 
Kerana janji Allah itu pasti. 
Tapi aku berhenti daripada berharap pada manusia. 
Sebab mereka boleh memungkiri janji tersebut. 

Yes! I am not a perfect person.
I am who I am. 
But please.. 
Dont judge people before you know her very well. 

Doa dan harapan. 
Tak pernah aku putuskan.
Just smile and smile. 

Dan.. Entahlah. 
Susah untuk aku percayakan orang yg bernama lelaki ini. 
Tetapi aku tahu dan teruskan berdoa agar Allah bantu aku untuk menemui "Jodohku" yg sebenar. 
InsyaAllah. 

Walauapapun yg terjadi. Aku akan terus berdiri teguh dan tidak berhenti berdoa. InsyaAllah.

Wassalam...

1 comment :

  1. Yer.. Harap Sgt dpt menghadapi dan sabar... Sakit sgt

    ReplyDelete

Popular Posts