Pembuka Bicara

"Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah dan Tuhanmu itu Maha Pemurah.Yang mengajar dengan pena (tulis baca). Mengajarkan kepada manusia,apa yang belum diketahuinya." (Surah Al-Alaq 1-5)

Google+ Followers

Friends

Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita-cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita maka dengan sendirinya nanti kamu akan tahu erti dan nilai cinta yang sebenar.

Thursday, 23 May 2013

Lumrah Budak SPM

(Saja buat gmbr tk clear)

Assalamualaikum semua!!!
Wah!!
Dah masuk musim cuti sekolah.
Itu juga bermakna waktu untuk SPM makinlah dekat.

Hati dah makin kecut sebenarnya. Huhu
Saya juga ucapkan selemat bercuti kepada semua yang di luar sana itu.
Tak termasuk saya. Huhu

Dah nama pun budak SPM.
Tak lain tak bukan masa cuti penuhlah dengan tusyen...
Kira beruntung jugala sebab kau tu seminggu je tusyen..
Ditambahkan dengan kerja sekolah yang bertimbun ni.

Hohoho!!
Hanya mampu bersabar selagi tak habis SPM.
Kan? Kan? Kan? 

Apa-apa pun insan ini perlulah berusaha lebih
walauapapun yang terjadi.

Teringat pesan cikgu ekonomi saya tu.
Dia kata jangan pernah berputus asa dan janganlah melengah-lengahkan masa
sebab 4 bulan lagi je nak SPM.
4 bulan tu bukan lama tapi kejap je..
Jadi belajarlah bersungguh-sungguh.

Huhu..
InsyaAllah cikgu.
Saya akan ingat segala pesanan cikgu tu.

Akhir kata..
Moga hidup kita sentiasa di berkati Allah.
Wassalam...

No comments :

Post a Comment

Popular Posts