Pembuka Bicara

"Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah dan Tuhanmu itu Maha Pemurah.Yang mengajar dengan pena (tulis baca). Mengajarkan kepada manusia,apa yang belum diketahuinya." (Surah Al-Alaq 1-5)

Friends

Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita-cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita maka dengan sendirinya nanti kamu akan tahu erti dan nilai cinta yang sebenar.

Wednesday 14 March 2012

Masa

Masa berlalu dengan pantas
aku seperti berada di dalam khayalan
tidak tahu tujuan ku yang sebenar
mampukah aku mengharunginya

Ya Allah Ya Tuhanku
Engkau segala pencipta di dunia ini
berikanlah aku seorang sahabat
yang mampu membimbing ke jalan-Mu
tetapi
tidak selamanya sahabat mampu menolong kita

hanya pada-Mu aku berhak dan
hanya pada-Mu aku meminta
dan
masalah yang akan menentukan segalanya 

No comments :

Post a Comment

Popular Posts

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Friendship tickers