Pembuka Bicara

"Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah dan Tuhanmu itu Maha Pemurah.Yang mengajar dengan pena (tulis baca). Mengajarkan kepada manusia,apa yang belum diketahuinya." (Surah Al-Alaq 1-5)

Google+ Followers

Friends

Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita-cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita maka dengan sendirinya nanti kamu akan tahu erti dan nilai cinta yang sebenar.

Sunday, 18 November 2012

DJ?




Assalamualaikum semua...

Hai
Tengah buat apa tu? 
Cuba baca tajuk di atas tu sikit...
DJ?

What is that?
Are you know that?

Mari saya nak beritahu.
DJ ini seorang penyampai radio
Tak kiralah penyampai radioa di siaran ke 
atau Dj di kenduri kendara ke..
Boleh juga kan?

Sebut-sebut pasal DJ ni kan..
Teringat aku pasal semalam..Hehe..

Sebenarnya cerita dia macam ni..(dengar erk dengar.. hee)
Semalam aku pergi lah satu kenduri kawan ayah aku ni..
Dan kebetulan ada DJ di situ..
Tapi kenapa lah aku tak perasan dari awal ya
Masa balik baru aku perasan..

Kenapa? Ya kenapa?
Kerana salah seoarang yang aku tengok tu kan 
boleh tahan smart dan hensem..
(gatai kau ye Syimah..hehe..sekali sekala)
Aku cakap betul.. Tak tipu..

Dan di jadikan satu cite.. 
aku pergilah beritahu dekat kawan aku ni..
Kawan aku ni siap tanya lagi..
kelakar bila aku dengar.

Dia kata apasal tak ambil gambar?
Aku balaslah balik buat apa nak ambik gambar..
Mau DJ tu perasan dan kata aku berkenan kat dia plak. 

Nak taw kawan aku kata apa..
Ini : Ala.. gtaw lah DJ tu yang ag nak buat 
laporan tentang seorang DJ.
Yang hensem dan smart.

Bila aku dengar tu..terus aku gelak lah.. 
tak boleh tahan betul dengan dia ni..
Dia ni kalau tak buat lawak sehari tak sah!
Dan dia kata lagi..Laporan ni tunggu tahun depan 
jadi kena buat sekarang..
Terkekek aku gelak bila dengar tu..

Memang tak tahan..
Semua..
Tolong jangan ikut ye apa yang ternyata di atas..
(contoh tak baik..ehehe..:))

Jadi akhir kata
Dalam hidup ini perlu ada gurau senda
Baru hidup akan bertambah harmoni..
Itu saja dari saya.
sekian  ^^

No comments :

Post a Comment

Popular Posts