Pembuka Bicara

"Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah dan Tuhanmu itu Maha Pemurah.Yang mengajar dengan pena (tulis baca). Mengajarkan kepada manusia,apa yang belum diketahuinya." (Surah Al-Alaq 1-5)

Google+ Followers

Friends

Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita-cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita maka dengan sendirinya nanti kamu akan tahu erti dan nilai cinta yang sebenar.

Wednesday, 5 September 2012

Sekali lagi

Assalamualaikum...




Hari ini kita tinggalkan sekejap dengan novel itu.



 Sekali lagi ia berlaku
Bkan sekali tetapi berkali-kali
Entah mengapa dan kenapa ia mesti berlaku kepadaku berkali-kali


Perasaan itu kan sudah lama terkubur 
Perasaan itu juga merupakan main-main semata-mata (cinta monyet)
Tetapi mengapa sampai sekarang ia masih berada di dalam mimpiku


Pasti anda tertanya-tanya apakah maksudnya?
Ya...
Sebenarnya Syimah masih termimpikan seorang lelaki
yang pernah menghuni di hati ini
yang sebenarnya sebelm dia menghuni di hati ini
dia terlebih dahulu menghuni saya di dalm hatinya
 boleh di katakan cinta monyet kowt...


Sebab ia berlaku ketika Syimah masih berumur 12 tahun..
Kelakarkan dengar kisah saya ni...
Nak buat macam ne lagi
Dah terjadi dalam hidup


Tak sangka juga selepas setahun kami berdiam diri tanpa khabar berita
kami di pertemukan semula..
Itu pun jumpa dalam FB


Memang tak sangka...
saya memang sudah lupakan dia masa itu 
tapi entah mengapa apabila dia berbual je dengan saya
rasa berdebar-debar je dan jantung ni sentiasa berdegup kencang


Takkan perasaan suka masih ada kowt..
HAHA..
bohonglah kalau katakan yang saya sudah lupakan dia sepenuh hati
sukarlah nak katakan bagaimana..
malah kadang2 dalam 4 tahun termasuk tahun ini


sudah acapkali lelaki itu masuk ke dalam mimpi saya..
lelaki yang pernah saya kongsikan dengan korang...
Dia masuk lagi dalam mimpi ini..


Ya Allah
Apakah dan mengapakah dia sering muncul dalam mimpiku?
Apatah lagi setahun lepas kami di pertemukan lagi
Secara berdepan...
Tak sangka sekali dan mungkin itu takdir Tuhan.


Apa yang akan berlaku seterusnya pun tak tahu..
Saya tak dapat nak gambarkan...


Ya Allah jika insan itu tiada kena mengena dgnku
tolonglah hindarkan dia dari mimpiku..
Jika insan itu ada masih ada kena mengna denganku..
Apa harus ku buat?


Tak tahu apakah perasaannya kini...
Kadang-kadang boleh frust bila memikirkan hal ini..
Lagipun saya masih terlalu muda dalam
hal cinta-cinta ini. kan?
hehe..


Apapun yang akan berlaku nanti
Pasti ada hikmahnya yang tersendiri...
wallahualam...


2 comments :

Popular Posts